Recepti za kolače, torte, slatka i slana peciva, sladolede i druge poslastice!

Tuesday, June 11, 2013

Rodjendanska kapri torta



Sastojci za koru:kapri tortaa Rodjendanska kapri torta

  • 9 belanaca
  • 300g šećera
  • pola kašikice sirćeta

Sastojci za fil I:

  • 1kg jagoda (ja uvek stavim manje)
  • jedna mala kafena šoljica vode
  • pola kg šećera (takođe stavim manje)
  • 2 pudinga od vanile (ja stavim od jagode)

Sastojci za fil II:

  • 9 žumanaca
  • 10 kašika šećera
  • 3 kašike brašna
  • 3 kašike gustina (ja ga nikad ne stavim,radije stavim 1 puding od vanile umesto brašna i gustina,ali onda ide manje mleka)
  • 7dcl mleka
  • 1 margarin
  • 1 vanilin šećer

Sastojci za glazuru:

  • 150 g čokolade
  • 50 g margarina
  • malo mleka

Za dekoraciju:

  • 300 g šlaga

Priprema:

Belanca umutiti sa 300g šećera, dodati pola kašičice sirćeta i sušiti 1 h na 150 C. Ja uključim ventilator u rerni pa sušim 2h i kora bude odlična. Jagode, šoljicu vode i šećer prokuvati da “baci ključ” 2,3 puta. Zatim jagode ocediti, sirup od jagoda ostaviti da se ohladi da bismo u njega skuvali dva pudinga (treba voditi računa o količini sirupa koja se dobije da fil ne bi bio previše gust). Kad se dobijeni fil ohladi, kašikom pažljivo umešati jagode da bi ostale cele.

Žumanca i šećer umutiti pa dodati brašno i gustin ili puding pa skuvati u 6dcl mleka. (1 dcl mleka je potreban da se razmute žumanca, šećer i puding). Posebno umutiti margarin sa vanilinim šećerom pa dodati u žuti fil.
Čokoladu i margarin je najbolje otopiti na pari da bi se dobila fina, glatka glazura.

Filovanje:
I kora
II fil sa jagodama
III žuti fil
IV glazura od čokolade
i na kraju šlag
Ovo je, po meni, najbolji redosled za filovanje ali ko želi neka obrće.
Napomene: Probala sam nekoliko recepata za čuvenu Kapri tortu ali ova najviše podseća na sladoled i svaki put uspe. Čini se komplikovano ali posle par puta bude gotova za 2 h. Što se tiče dekoracije tj. čokoladnog leptira i cvetića, preuzela sam je sa coolinarke i oduševila se koliko brzo i jednostavno se napravi jedna originalna i prelepa dekoracija kojom se klinci potpuno oduševe! A tek što je ukusna!

Prijatno!

Recept preuzet sa tortekolaci.com

0 comments:

Post a Comment